No 14. decembra stājas spēkā vilcienu ziemas grafiks: izmaiņas maršrutos un remontdarbu ietekme

Jaunais vilcienu kustības saraksts – ko sagaidīt ziemā

No svētdienas, 14. decembra, stāsies spēkā jaunais vilcienu kustības saraksts, kas paredzēts ziemas sezonai. kā informē akciju sabiedrība “pasažieru vilciens” (PV), kas nu zināma ar zīmolu “Vivi”, būtiskas izmaiņas kopējā grafikā nav gaidāmas, taču pasažieriem jāņem vērā vairākas nianses. lai gan saraksts pārsvarā saglabā iepriekšējo struktūru, atsevišķiem reisiem ir mainīti pienākšanas un atiešanas laiki, kas pārvietoti par dažām minūtēm. turklāt daži reisi ir pagarināti, un ieviestas vēl citas, specifiskas korekcijas.

Galvenās izmaiņas līnijās

Aizkraukles virziens: atgriešanās pie intervālu grafika

Aizkraukles dzelzceļa līnijā ir atjaunots tā sauktais intervālu grafiks, kas nodrošinās vilcienu kursēšanu vienmērīgos laika sprīžos. tas nozīmē prognozējamāku un ērtāku kustību pasažieriem. saglabāsies arī esošais reisu blīvums: maksimālās noslogotības stundās (maksimālās stundas) vilcieni kursēs divas reizes stundā, bet dienas vidū un pēc pulksten deviņiem vakarā satiksme tiks nodrošināta reizi stundā. papildu ērtībai darba dienās šajā līnijā kursēs vēl trīs reisi līdz ogrei, kas aties no rīgas centrālās stacijas plkst. 5.39, 6.24 un 17.24.

Reģionālie un tālākie maršruti: pagarinājumi un laiku maiņa

Svarīgs jaunums ir ekspresvilciena Rīga–Rēzekne maršruta pagarināšana līdz Ludzai. Šis paplašinājums neizbēgami radīs izmaiņas vilciena atiešanas laikā atpakaļceļā uz Rīgu. Savukārt maršrutā Rīga–Zilupe tiks saglabāti divi reisi katrā virzienā, taču abiem šiem reisiem ir mainīti kursēšanas laiki. Tādējādi pasažieriem ir jāpievērš pastiprināta uzmanība atjauninātajam grafikam.

Pārējie virzieni – Liepāja, Krāslava, Indra, Madona un Gulbene – saglabās līdzšinējo vilcienu kustības grafiku. Tajos veiktas tikai minimālas korekcijas vilcienu pienākšanas un atiešanas laikos.

VIDEO:

Rīga–Daugavpils: nemainīgs reisu skaits ar jaunu pārsēšanos Maršrutā Rīga–Daugavpils saglabāts nemainīgs sešu reisu skaits katrā virzienā. No šiem reisiem viens būs ātrais ekspresvilciens. Vēl viens nozīmīgs aspekts ir tas, ka viens no reisiem joprojām būs savienotais reiss, kas paredz pasažieru pārsēšanos Aizkrauklē no elektrovilciena uz dīzeļvilcienu. Papildus tam dažiem vilcieniem ir mainītas pieturas – tas nozīmē, ka reiss var apstāties stacijās, kurās tas iepriekš nav apstājies.

Remontdarbu ietekme uz kustību PV atgādina, ka joprojām turpinās remontdarbi Jelgavas, Skultes, Tukuma un Valgas virzienos. Šo darbu dēļ kustība joprojām ir ierobežota:

Jelgavas līnija: Remontdarbu dēļ elektrovilcieni kursēs reizi stundā. Maksimālās noslogotības stundās saglabāti arī papildu reisi, ko nodrošinās dīzeļvilcieni, un tajos būs samazināts apstāšanās vietu skaits. Rīta stundās šie papildu reisi būs četri katrā virzienā, bet vakaros – trīs reisi katrā virzienā.

Skultes līnija: Sākot ar 14. decembri, uz Skulti arī mainīsies kustības grafiks. Tas būs pielāgots remontdarbiem, un vilcieni kursēs reizi stundā. Darba dienu maksimumstundās starp Zemitāniem un Vecāķiem, Carnikavu vai Saulkrastiem tiks ieviesti papildu reisi, taču jāņem vērā, ka šie vilcieni nebrauks līdz Rīgas Centrālajai stacijai.

Ir svarīgi paturēt prātā, ka remontdarbi visās šajās līnijās notiek vairākos posmos, un katrā posmā vilcienu kustības ierobežojumi var atšķirties. Tādēļ pasažieriem regulāri jāseko līdzi aktuālajam grafikam, kas var mainīties atbilstoši remontdarbu gaitai.

Ieskats dzelzceļa pārvadājumu dinamikā

Noslēgumā jāpiemin, ka interese par dzelzceļa satiksmi pēdējos gados ir būtiski pieaugusi. Saskaņā ar ziņoto, Latvijā pa dzelzceļu pērn kopumā tika pārvadāti 19,445 miljoni pasažieru. Tas ir ievērojams pieaugums – par 13,5% vairāk nekā 2023. gadā un pat par 5,3% vairāk nekā pirms pandēmijas jeb 2019. gadā. Šis fakts uzsver dzelzceļa lomu kā pieprasītu sabiedriskā transporta veidu.

Tāpat jāatgādina par pāreju uz jaunajiem ritošajiem sastāviem. 2023. gada decembra vidū PV sāka izmantot čehu uzņēmuma “Škoda Vagonka” ražotos elektrovilcienus. Lai gan vilcieni tika rūpīgi testēti, to darbībā 2023. gada decembrī un 2024. gada janvārī sākotnēji regulāri tika novērotas dažādas tehniskas nepilnības.